onsdag 1 februari 2012

Benbrottsrimotrams

Sinnesgrått
ljuva Charlotte
ej förstått
min hjärtangavott
kärlek försmått


Komplott!
Lancelot
förrått
rågat mått
nypor klått
öga blått
bojkott
spe och spott

påpassligt brått
klädsel flott
luggpapiljott
hot, hot, hot!

planterat och sått
kärleksgott
äntligen förstått
kärlekspolyglott!
Jag  - en vinnarlott!
Kära Charlotte:
Min slickepott!

Utflyktsmått
promenadgått
ruinslott
stenbrott
stoltheltsövermått
stenhällsfoxtrott
sladdrigt och vått
benbrott

Kära Charlotte
ej lämna sin drott
utan ört och läkegott
 i stora kärleksmått

livslinje spått
sin lycka nått
himmelsblått

Kärleksjackpott
bröllopsfagott
minnessnapshot
småknott

Dagens Skrivpuff var Stenbrott

8 kommentarer:

  1. Jag får lite Mary Poppins-vibbar av det, man ser nån skutta runt med ett gigantiskt leende på läpparna ropandes den här texten. Kul och bra flyt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en mycket fin komplimang - skutta runt, sånt gillar jag;-)

      Radera
  2. just sånt här gillar jag rimmande i oändlig heter nått som jag inte klarar själv.

    SvaraRadera