fredag 3 februari 2012

Oflyt med hjärningarna


Idag kom det ingen SkrivPuff och jag saknar den så! 
Hela dagen har gått och jag har kollat då och då.
Jag bad maken om ett ord o FI fick han fram.
Det kändes främmande med feministsnack - som om det legat under damm.
"Kolla i ditt korsord, blunda peka ut!"
Flytetyg det blev och jag suckade helt slut.
Nästa blev utfrysta, kaviar och garv
Nu struntar jag i ordet, kryper ihop och leker larv.
Jag leka vill med orden på morgonens kvist,
Men kvällen vill jag vila mina hjärningar helt visst.

Saknar morgontimman med SkrivPuff!

7 kommentarer:

  1. Ett litet tips.
    Om Ann inte ger oss några puffar kan du kika in på http://glomdaord.wordpress.com/
    Dagens ord är kivas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättebra, tack! Har tänkt på att ladda en egen puff ett kvartal eller så framåt;-) Bara jag hinner glömma orden! KraM

      Radera
    2. Tack! då ses vi där. Trevlig helg

      Radera
    3. http://hjarnberikad.blogspot.com
      Bra med något hjärnberikande?
      Hjärnberikad

      Radera
    4. jag testar min egna variant Hjärnberikad VArit sugen på det ett tag nu;-)
      Välkommen!

      Radera
  2. "Nu struntar jag i ordet, kryper ihop och leker larv." Den meningen är så fantastiskt skakande; "leka larv", jag var tvungen att läsa det flera gånger för att se om jag läste rätt. Kul och snärtigt skrivet, som vanligt. :)

    SvaraRadera