tisdag 31 januari 2012

pengar är dagens ord

Dagens puff fick min kära man hjälpa till att kläcka... Jag vill inte bryta vanan att skriva från ett givet ord varje dag fast jag redan ligger o ska sova. I grevens tid kommer ett par minnen svävande... Jag fångar ett från ungefär samma tid som igår. Ca 1959 - 60.
Jag sitter i min Hillman och kör.
Jag njuter av att köra som jag vill.
Ser mig omkring, vinkar ibland.
Stannar då och då för att tanka.
När jag kört väldigt länge så kör jag fram till en korvkiosk, vevar ner rutan och ber att få en "kåv i papper". Utan senap.
Det är godast så.
Jag får min korv, drar några löv från
vinbärsbusken och betalar det nöjda korvkioskbiträdet.
Jag stoppar i mig av det rullade vinbärsbladet, klappar mig på magen och sträcker på mig.
Jag är nöjd med förtäringen. Nästa gång jag gör ett stopp ska jag söpa lass. Lass e kallt å gott.

Nej, det var nog en Ford, just den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar